U kunt ons bellen tussen 9.00 - 20.00 op 085 0030600
Laadpaal Openbaar

  • Totaaloplossing
    Wij combineren nieuwe technieken om de beschikbare capaciteit van uw energienetwerk optimaal te benutten en onafhankelijk van het netwerk mogelijk te maken.
  • Full service
    Justplugin verzorgt advies, levering en installatie. U hoeft alleen nog maar in te pluggen.
  • Veiligheid
    Goede laadpalen werken volgens het Mode 3 protocol. In tegenstelling tot laden met een simpel stopcontact, zorgt deze methode voor communicatie met de auto zodat er geen sprake is van overbelasting.

Openbaar laden

Uw gemeente verandert snel, door strengere milieu-eisen investeren veel gemeenten meer en meer in elektrisch vervoer, car-sharing services en strengere milieuzones. Het groeiend aantal elektrische auto’s op de weg heeft geleid tot een grotere vraag naar juist laadinfra in de gemeentes. Wij staan klaar u te helpen bij de uitbreiding van de publieke laadinfrastructuur in uw gemeente.

Elektrische rijders hebben behoefte aan laadpunten binnen gemeenten, zodat ze hun reis onbezorgd kunnen voortzetten. Met een goede laadinfrastructuur, bied je een goede ervaring aan bewoners en bezoekers en zet je tegelijkertijd je stad of gemeente op de EV-kaart!

Persoonlijk advies

Vraag online een offerte aan en wij nemen contact met u op voor een persoonlijk advies. U kunt zich ook laten terug bellen.

Maatwerk is de sleutel tot succes

Vindt u het ook prettig als u goed advies krijgt en vooraf weet waar u aan toe bent? Justplugin neemt eerst contact met u op. Aan de hand van uw situatie en behoeften geven wij u persoonlijk advies en leggen afwegingen voor die voor u van belang zijn. Op uw verzoek schakelen wij vervolgens één van onze vaste installateurs in om de kosten voor installatie in kaart te brengen. Justplugin stemt af met alle betrokken partijen en regelen alles voor het laden van uw elektrische auto. Is er voor u snelheid geboden? Het is mogelijk om binnen 10 werkdagen ingebruikname van uw laadstation te realiseren.

Veelgestelde vragen

Waarom staan niet alle openbare laadpunten in de kaart van my.justplugin.nl

Nog niet elke aanbieder stuurt de locatiegegevens van zijn of haar laadpunten via ons backoffice systeem. Wil je weten waar je allemaal kan laden met je Justplugin laadpas/ laadsleutel kijk dan op tarieven openbaar laden voor de beheerders en exploitanten of op oplaadpalen.nl voor een overzicht

Hoe snel kan mijn elektrisch auto laden?

Er zijn diverse soorten laadstations met verschillende eigenschappen. Zo hebben laadstations verschillende laadvermogens. Langs de snelweg wordt er veel sneller geladen dan bij een publiek laadpunt in de stad. Hoe snel een elektrische auto weer opgeladen is, hangt dan ook af van de gebruikte laadpaal. Naast de laadpaal hebben ook de accu en de oplader in de auto een grote invloed op de laadsnelheid.
Hieronder een overzicht van de verschillende elektrisch auto’s en de laadsnelheid per type laadstation:

Kan ik subsidie aanvragen voor een laadpaal?

Om het elektrisch rijden te stimuleren, zijn er subsidies beschikbaar gesteld door de overheid voor de aanschaf van een elektrische auto en/of laadpaal. Doordat je bij de aanschaf van een elektrische auto ook moet investeren in de laadinfrastructuur op de zaak heeft de overheid verschillende subsidies ter beschikking gesteld. Hierdoor verlaag je de kosten voor het aanschaffen van een laadpaal. De laadpalen van Justplugin zijn geschikt om mee te nemen bij het indienen van uw subsidieaanvraag.

MIA, KIA en VAMIL regeling

De volgende subsidies komen in aanmerking voor de investering in de laadfaciliteiten:

  • de MIA regeling: Milieu investeringen aftrek van 36%
  • de KIA regeling: Klein investeringsaftrek van 28%
  • de VAMIL regeling: Willekeurige afschrijving milieu- investeringen. Vervroegd afschrijven tot 75% in één jaar.

Meer informatie en een rekenvoorbeeld klik op de afbeelding hieronder.

Subsidies laadinfrastructuur 2019

 

Hoe selecteer ik de juiste laadpaal voor mijn auto of wagenpark?

Dit hangt af van uw specifieke situatie en wensen. Bij de keuze moeten we namelijk rekening houden met de capaciteit van uw netwerk en de auto(‘s) die geladen moeten worden. Hierover geeft Justplugin u graag advies.

Wat kost het om een elektrische auto op te laden?

Elektrische auto’s zijn vele malen goedkoper in het gebruik dan hun traditionele tegenhangers met een benzine- of dieselmotor. In Nederland zijn de gemiddelde kosten voor elektrisch laden 22 tot 35 eurocent per kWh. Kijkt u bijvoorbeeld naar een elektrische auto met een lege accu en ongeveer 12 kWh accuvermogen. Deze auto kan 60 tot 80 km op één laadbeurt rijden. Het opladen kost dan 12 x 0,22 = € 2,64. Dit betekent dat het stroomverbruik slechts 3 tot 4 eurocent per kilometer bedraagt.

Kan ik ook laadpalen aanbieden zonder zelf te hoeven investeren?

Dat kan. Justplugin exploiteert laadpalen bij instellingen en bedrijven en biedt laadstations aan in de vorm van een abonnement. Meer weten? Neem gerust contact met ons op.

Kan de stroom die ik thuis gebruik, vergoed worden door mijn werkgever?

Als u de stroomkosten vergoedt voor een werknemer, worden de werkelijk verbruikte kWh door ons (via een backoffice abonnement) automatisch maandelijks aan u gefactureerd en uitbetaald aan de werknemer.

Hoe kan ik met een beperkte netwerkcapaciteit elektrische auto’s laden?

Met een energiemanager kunt u veilig en sneller uw elektrische auto opladen met duurzame energie, zonder dat u een dure netverzwaring nodig heeft.

Welke typen elektrische auto’s zijn er?

Er  zijn drie typen electrische auto’s die geheel of gedeeltelijk op elektrische stroom kunnen rijden. Een auto  met alleen een elektromotor, voorzien van een elektromotor met range extender en de plug-in hybrides. Wat zijn nu de verschillen en de voor- en nadelen?

Volledig elektrisch (BEV)
Volledig elektrische auto’s hebben uitsluitend een elektromotor. Er hoeft dus geen dure brandstof in. Ze stoten tijdens het rijden geen schadelijke stoffen uit. Bij een volledig elektrische auto is dat op dit moment in de praktijk doorgaans na 150 kilometer. Daarna zul je de auto weer moeten opladen.

+ stroom is voordeliger dan brandstof, goed voor het milieu
– actieradius beperkt tot actieradius van batterij, langere laadtijd? Ten opzichte van, vaak kunnen deze auto’s sneller laden.

Range extender (E-REV)
Elektrische auto’s met een range extender rijden ook volledig op stroom. Met dit verschil, dat er een kleine brandstofmotor aan boord is voor wanneer de stroom op dreigt te raken. Die brandstofmotor drijft niet de wielen aan, maar laadt de accu bij. Zo kun je de reis elektrisch vervolgen, al komt de stroom dan niet meer uit de muur, maar wordt-ie gemaakt met behulp van benzine of diesel. Met een range extender-auto zal je af en toe wel moeten tanken.

+ normale actieradius, nog altijd zuiniger dan een reguliere brandstofauto
– verbruikt (een beetje) fossiele brandstof en is daardoor minder goed voor het milieu

Plug-in hybride (PHEV)
Een hybride auto heeft zowel een brandstof- als een elektromotor. Wanneer je de accu’s ook aan een laadpaal kunt laden, spreken we van een plug-in hybride. Dankzij een groter accupakket kun je met een plug-in hybride grotere afstanden volledig elektrisch rijden.? Is de stroom op, dan rijd je op de brandstofmotor verder.

+ normale actieradius bij het gebruik van de brandstofmotor
– als je echt zuinig wil rijden, moet je het accupakket continu tussentijds bijladen, hij verbruikt ook fossiele brandstof en is daardoor minder goed voor het milieu

Contact met Justplugin

Wilt u weten wat de beste oplossing is voor u? Justplugin adviseert u persoonlijk over de mogelijkheden. Ons advies is altijd volledig afgestemd op uw situatie.